سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 6
کل بازدید : 22658
کل یادداشتها ها : 13
خبر مایه


مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش مهر، قبل از شروع رسمی مراسم مردم حاضر در صحن شهید مصطفی خمینی(ره)  که از ساعت ها قبل حضور یافته بودند با دادن شعارهایی خود را برای آغاز مراسم آماده می کردند.
سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله از اولین مسئولانی بودند که به جایگاه ویژه وارد شدند و استقرار پیدا کردند.
 
بعد از ورود این دو، حاج عیسی خادم امام خمینی(ره)  به محل برگزاری مراسم وارد شد که مورد استقبال ویژه اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد امام خمینی(ره)  قرار گرفت و به جایگاه ویژه مسئولان هدایت شد.
 
امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، احمد توکلی و حسین سبحانی نیا از منتخبان مردم در مجلس نهم ، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، غلامحسین امیری عضو شورای نگهبان ، امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش ، امیر سرلشگر صالحی فرمانده کل ارتش، آیت الله ناصری  نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، علی فلاحیان عضو مجلس خبرگان رهبری ، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه ، سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه ، حجت الاسلام محمود علوی عضو مجلس خبرگان رهبری ، آیت الله جلالی خمینی(ره)  از اعضای بیت امام، مصطفی محمد نجار وزیر کشور ، مهدی غضنفری وزیر صنعت معدن و تجارت، آیت الله رضا استادی رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم ، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، صادق محصولی عضو ارشد جبهه پایداری و از وزرای دولت نهم، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، ابراهیم عزیزی معاون رئیس جمهور، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمد حسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید جمعی از مسئولانی بودند که در بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) حضور داشتند.
 
محمد رضا عارف از اعضای ارشد جریان اصلاحات و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز قبل از شروع مراسم به صحن جامع مصطفی خمینی(ره)  وارد شد و به محض رویت احمد توکلی با وی به روبوسی و خوش و بش پرداخت و در کنار وی نشست. این دو تا دقایق زیادی مشغول صحبت و گفتگو بودند. گفتگویی که مشخص نبود درباره مباحث انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بوده است یا خیر.
 
به جز محمدرضا عارف تعداد دیگری از اصلاح طلبان نیز در این مراسم حضور یافته بودند که کمال خرازی، مجید انصاری، محمود دعایی، اسحاق جهانگیری ، قدرت الله علیخانی، برخی از از آنها بودند. این در حالی است که به غیر از مجید انصاری و محمد رضا عارف و کمال خرازی دیگر اصلاح طلبان ترجیح دادند در جایگاهی به غیر از جایگاه ویژه مسئولین استقرار پیدا کنند.
 
مراسم اصلی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از ساعت 9:3 با تلاوت آیاتی از قرآن شروع و با مداحی حاج احمد اصفهانی ادامه پیدا کرد.

همچنین در ابتدای مراسم مجری از مردم درخواست کرد تنها به شعارهایی که از تریبون اصلی مراسم سر داده می‌شود توجه کنند.
 
در این مراسم جمعی از وابستگان نظامی و سفرای خارجی، نمایندگان اقلیت های دینی، خانواده شهدا و ایثارگران در جایگاههایی ویژه ای که از سوی ستاد بزرگداشت سالگرد امام (ره) تدارک دیده شده بود حضور یافته بودند.
 
سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی نوه امام راحل نیز بعد از مداحی حاج احمد اصفهانی در حالی آغاز شد که از همان ابتدا تعداد کمی از مردم تلاش کردند با سر دادن شعارهایی مانع سخنرانی وی شوند و این شعارهای ممتد را تا اواخر سخنرانی وی ادامه دادند، اما سید حسن خمینی تا پایان سخنرانی بدون هیچ وقفه ای به حرف های خود ادامه داد و سخنرانی خود را به آرامی به پایان رساند.
 
اصرار این عده در سر دادن شعار علیه سید حسن خمینی درحالی است که اقدام مشابه در مراسم 14 خرداد سال 89 با نهی و عتاب رهبری همراه بود و رهبری در آن سال سیدحسن خمینی را مورد تفقد ویژه قرار دادند.
 
سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه که به هنگام ورود در جایگاه ویژه مسئولان استقرار یافته بود به محض مشاهده محسن رضایی به استقبال وی رفت و در کنار وی نشست.
 
سخنرانی رهبر معظم انقلاب راس ساعت 9:45 آغاز شد. دقایقی قبل از شروع سخنرانی ایشان محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی، صادق آملی لاریجانی، حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی، سید علی و سید یاسر خمینی، در کنار یکدیگر در جایگاهی که برای استقرار روسای قوا در نظر گرفته شده بود نشستند. همچنین بعد از شروع سخنرانی رهبر انقلاب سید حسن خمینی نیز در کنار آیت الله آملی لاریجانی استقرار پیدا کرد.
 
آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان بعد از شروع دقایقی از آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب به جایگاه ویژه مسئولان وارد شد. اما به درخواست اعضای ستاد بزرگداشت امام (ره) صندلی ویژه ای برای ایشان در کنار روسای قوا در نظر گرفته شد که به محض ورود ایشان به این جایگاه علی لاریجانی رئیس موقت قوه مقننه، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، سید علی و سید یاسر خمینی(ره)  از یاداگاران امام راحل و حجت الاسلم اکبر هاشمی رفسنجانی به احترام وی از جای برخاستند.
 
حضور برخی مسئولان با فرزندانشان در این مراسم بسیار جالب بود. امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ترجیح دادند در این مراسم با فرزندان خود حضور پیدا کنند. همچنین پسر سعید جلیلی  که پای ثابت پدر در مراسم ها و مناسبت های مذهبی و دینی است در این مراسم نیز پا به پای پدر حضور یافته بود.
 
در اواسط برگزاری مراسم محمود احمدی نژاد با مشاهده برخی از مردم که نامه هایی داشتند تلاش کرد تا به آنها بفهماند که بعد از دریافت نامه هایشان به صورت تلفنی با آنها تماس گرفته خواهد شد. لذا تلاش کرد با برقراری ارتباط تصویری و نشان دادن دستان خود به عنوان گوشی تلفن و بردن آن به کنار گوش این منظور را به آنها بفهماند این در حالی است که این ارتباط تصویری با برخی مردم دیگر تا بخش پایانی مراسم ادامه داشت.
 
احمدی نژاد همچنین بلافاصله بعد از رد و بدل این موضوعات از اعضای تیم حفاظت جایگاه درخواست کرد تا نامه های مردمی را از آنها دریافت و به دست وی برسانند.
 
بعد از پایان مراسم که بسیاری از مسئولان به سرعت ازمحل مراسم خارج شدند، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی به مانند رسم همیشگی خود بعد از مشاهده برخی مردم و مواجهه با سئوالات آنها به کنار آنها رفت و با مردم به گفتگو پرداخت.
 
همچنین عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیزبعد از پایان مراسم با سئوال های زیادی از سوی مردم در مورد دادگاه اختلاس سه هزار میلیاردی مواجه شد و وی نیز با متانت تلاش کرد به همه سئوال ها جواب دهد.
 
پایان سخنرانی رهبر معظم انقلاب و خروج بسیاری از مسئولین از جایگاه ویژه پایان بخش مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)  بود و در پایان آن تنها می شد ازدحامی از جمعیت را مشاهده کرد.


  

رویترز در گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)، به پوشش بخش مربوط به برنامه هسته‌ای در بیانات ایشان مبادرت ورزید.

به گزارش فارس، رویترز در این گزارش نوشت: "عالی‌ترین مقام ایران، آیةالله خامنه‌ای، روز یک‌شنبه ایالات متحده و متحدان آن را متهم کرد که با هدف پوشاندن مشکلات داخلی خود، در خصوص برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گویند."

رویترز به نقل از مقام معظم رهبری اقدامات آمریکا و غرب را در خصوص پوشش مشکلات داخلی با استفاده از برنامه هسته‌ای ایران را نابخردانه توصیف کرده است.

این خبرگزاری به نقل از رهبر انقلاب نوشت: مساله هسته‌ای ایران در راس تحولات جهان قرار گرفته و آنان مغرضانه از عبارت سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنند... تا توجه‌ها را از مشکلات داخلی آمریکا و اروپا منحرف کنند.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ